Thursday, June 2, 2011

3 pesanan budak genius

assalamualaikum..

selamat petang dunia :) *huh ! bajet satu dunia je bace blog aku* hahaha.

oke, cerita hari ini berkisarkan tentang pesanan si budak genius. sape ? adi putra lah. tak kan lah athirah rahim kot ! hahaha. sujud syukur aku kalau betul aku jadi budak genius. hehe. pesanan ini ustazah aku yang cerita. dia kata dia dengar masa pergi pwtc. masa aku pergi pwtc adi putra tak de pun... act, benda ni dah lama juga lah ustazah aku cerita. tapi hari ini baru teringat nak share dengan korang. nak tahu apa yang dia pesan? check this out!

3 pesanan untuk berjaya.


  • JANGAN BER-SMS
apa pula kena mengena nak dengan sms kan ? haahah. itu lah yang aku fikir masa first2 ustazah aku cakap. tapi menurut adi putra sms tu akan merosakkan bahasa. means? cuba korang amik phone and check mesej korang. ada tak satu mesej yang ditype dengan bahasa baku *kecuali masej dari maxis, digi, celcom dan yang sewaktu dengan nya* takde kan ? itu lah yang di maksudkan dengan pesanan pertama adi putra. memang betul pun. aku pun guna short form juga bila type mesej tapi tak lah keterlaluan. tapi bila aku tulis blog, aku cuba untuk kurangkan. yelah. korang sanggup ke baca entry yang TERlalu short form? tak perlulah aku tunjukkan contoh sebab semua dah tahu macam mana rupanya entry yang ditulis TERlalu short form ;)

  • JANGAN MAIN GAME
yeah, main game! bohong la kalau kata aku tak pernah main gamekan? haha. aku hanya akan main game kalau aku dah memang tak de kerja nak buat. itu pun kalau memang betul2 terdesak lah. haha. adi putra kata main game boleh merosakkan otak. jadi, kepada kaki game kaki game yang tegar dekat luar tu, anda digalakan supaya kurangkan main game oke ;)

  • SOLAT DI AWAL WAKTU
ha ! ini memang aku mengaku aku agak liat nak buat. entah lah. aku pun tak faham. sebenarnya bukan susah pun. bila dengar azan, ambil wudhuk and solat. lagi-lagi bila tengah cuti sekolah ni. haha. tapi biasa lah, nama pun manusia. benda yang senang tu lah yang kita payah nak buat. tapi manusia boleh diubah. jadi, jom lah kita cuba untuk berubah. tapi ingat ! berubah kepada kebaikan, bukan kepada keburukan :)


so, itu lah 3 pesanan yang adi putra pesan. memang tak dinafikn adi putra tu bukan lah ustaz mahupun ulama. tapi apa yang baik harus kita ikut kan? 



#langit tak selalu nya cerah..
*sory, gambar sekadar hiasan*


THANKS FOR READING THIS ENTRY !!


YA ALLAH, kau berikanlah kekuatan kepada kami untuk menghadapi dugaan ini...



3 comments:

pu3khaleeda said...

sabo je lha

niesa afrina said...

yea , saba je lha :)

nur athirah said...

ahhaha, nie mesti pasal yg tulisan kocik tu kan ?