Sunday, January 30, 2011

nasi hangit?

assalamualaikum. 

hai ! kenape pulak hari nie tetibe aku nak story pasal nasi? aha... for your information, aku telah berjaya masak nasi menggunakan dapur gas setelah kejadian nasi hangit pada tahun lepas. fuhh. ape yg jadi tahun lepas?

 alkisahnya, pada satu hari di tahun 2010 mak ngan abah aku pegi pasar. time tu mak aku masak nasi untuk kucing kat dapur gas (jgn memain kau, kucing-kucing ade nasi khas untuk di mkn). jadi mak telah memberi kepercayaan untuk tengok2 kan nasi tu. aku pon dengan bangge nye kate "okeee!!". dalam sepuluh minit kemudian, sedang aku leka tengok tv, tetibe hidung aku yg tak berape mancung nie menangkap satu bau yang agak kuat. setelah puas aku amati bau tersebut baru aku tersedar sesuatu dan dengan pitching yang paling tinggi aku jerit "ina!!!! nasi hangit!!!! cepat bukak tingkap!!!" time tu aku mmg panik giler. aku terus tutup api dapur, curah air dalam periuk tu and bukak tingkap. time tengah bukak tingkap tu, aku ternampak kereta abah. adusss! aku pon dengan muke tige posen cakap kat mak "mak, nasi hangit " jawapan mak ialah " da agak dah!" abah pulak "tadi abah dah teragak nak call, suh tengok nasi" pastu bile masuk dlm rumah, mak uihh! rumah berasap. mmg tahap kronik punye asap and bau asap.dengan muke tige posen jugak aku terus lari masuk bilik air. haha. tak nak kena bebel ngan mak la tuh =,= nie sume sebab leka tengok cinta kirana! 

-pic ehsan pakcik google-

bayangkan, nasi tu lagi teruk dari gmbar kat atas. senang citer nasi tu dah jadi arang. 

-pic ehsan pakcik google-
nie pulak lebih kurang nasi yang telah berjaya aku masak! yeah! tepukan untuk diri aku! clapclapclap!

..................................................................................

tadi time aku godek2 draft baru aku terperasan yang aku dapat award follower dari acan mengarot. act, dah lame die bagi award nie. baru hari nie, aku terhegeh hegeh nak updated.

comel x baby tu??? eeee. rase nak gigetgiget je pipi baby tu!

1.suke x kawan ngan aku???hehehe
sukeeee!

2.blog aku da okey kew burok??(jujor yew teman2..hehe)
blog awak suda cukup lawa meyh!

3. suke x aku sayang kowg??hu3...(^^,)
haruslah sukeee!
4. kate2 semangat ntok aku..hehe...
teruskan berbloging!

p/s: THANKS FOR READING!!

purple note:  if someone has something bad to say about you, its probably because they have nothing good to say about themselves.

2 comments:

pu3khaleeda said...

wah! camne nak kawen nie,, masak nasi hangit,, hehe.. nnti sian mr arkitek kene mkn nasi hangit

nur athirah said...

haha, itu 2010 lah! ini 2011. suda pandai! hehe