Tuesday, November 29, 2011

so sweeettt :)

assalamualaikum!!

hye there! act, aku tak berhajat pun nak updated blog harini. tapi disebabkan adik aku pegi godek-godek facebook, pastu terjumpa pulak Zahiril Adzim and Syera Aiyob punya picture kahwin and i was like, nak updated kat blog lhaaa! haha, untuk pengetahuan semua, aku memang takde kena mengena langsung dengan pasangan pengantin nie ea. takde bau bacang ke, bau mangga ke, durian ke, memang TAKDE. so, jangan lah korang duk pikir aku nie sepupu sepapat depa. aku taw, aku memang agak ketinggalan kut. alah, biar lhaa. I just wanna share this to you all cause i think it was veryy sweet dude. taw tak rase gula yang maniss tu? taw? haa, lagi manis dari gula. *toink! melebih pulak. hikhik

oke, jom ushar gambar diorang! *alahhhaaaaai, sweettnyeeeewww. < ----- oke, gedik. haha

per-wedding picture kut. *correct me if i was wrong :)

lawaaa. PURPLE <3

alahai, sweet...... *melting! hahaa.

oke, gambar kat atas nie masa Zahiril baru lepas bacakan puisi untuk Syera.
*puisi ini dibaca diiring oleh lagu I will always love you by Ungu :)*

“Aku pasti punya masalah tiap kali ingin menulis puisi buatmu.

Entah kenapa, kuasa cintamu lebih hebat dari kata-kata yang akan terkeluarkan.

Saat itu langsung aku setuju yang dirimu satu.

Dan hari ini kau telah menjadi isteriku.

Ampunkan aku kalau aku pernah berkasar, Ampunkan aku kalau aku pernah mengherdik,

Ampunkan aku kalau aku pernah menjerit, Ampunkan aku kalau aku pernah terpekik, melolong,

Isteriku, percayalah sebabnya ialah kasih dan cinta.

Akan ku jaga kau seperti ku jaga diriku sendiri, Memang hidup itu tidak pernah ada jaminan keselamatan,

Bahaya, ancaman di mana-mana. Tapi selagi kau dalam dakapanku,

Aku berjanji akan menjagamu. Setiap saat dan waktu,

Setiap siang dan malam, Setiap guruh dan hujan,

Setiap panas dan terik. Setiap nafasku.

Aku sering menadah telapak tangan dan memohon pada Tuhan agar kau, bukan sahaja menjadi isteriku tetapi menjadi isteri yang disayangi Allah Ta’ala.

Isteriku, Selamat datang ke hidupku,

Selamat menjadi isteriku, Selamat menjadi ibu pada anak-anakku kelak,

Selamat menjadi menantu ibu bapaku, Selamat menjadi adik dan kakak pada adik-beradikku.

Selamat menjadi keluargaku, Selamat menjadi pelengkap hidupku.

Selamat menjadi separuh dari aku.”


*alahai, jom melting sama-sama. :')

bye,
THANKS FOR READING THIS ENTRY!!


#picture, credit to Armand Photography, puisi cilok dekat Hafiz Atan.
 video kahwin click this and this :)
** Saya nak dia jugak nanyikan untuk saya setiap hari satu lagu, boleh tak? -Syera Ayiob- 





I will be the last for you
and you will be the last for me 

No comments: