Thursday, October 28, 2010

entry jumaat

salam.

fyi, pada hari jumaat yang indah ini aku ngan beberape orang pluto dcrew girlS ponteng sekolah! ulang PONTENG SEKOLAH! haha. jahat x? dari hari rabu kitorang plan x nak datang sekolah. hehe. sume setuju. so, pada hari jumaat bersamaan 29 hari bulan 10 bersamaan birthday abg kepada hazim, kami (pluto dcrew) merasa bahawa ayah ayah kami ada share dalam sekolah tu jadi kami telah membuat cuti sendiri. haha. cuti peristiwa pluto dcrew! jahat giler kan??
at first, abah aku tak taw pon aku cuti sbb aku bgi taw kat mak aku je. pagi pagi time adek aku nk pegi sekolah, ayah aku tnye, "ira mane?" pastu mak aku jawab "die x pegi sekolah" ayah aku tnye"nape?" mak jawab"sebab kat sekolah x de wat ape ape". so abah diam jelah! kalu aku bagi taw abah yang aku x nk pegi sekolah, mesti die tak kasi. so bile aku wat camnie, abah da takleh wat pape. ye la. xkn da pukul 7 baru nak suruh aku mandi, siap2, pegi sekola kan? hehe. rancangan aku berhasil!!*bangga nie :)

tapi tapi ade gak hikmahnye jugak aku tak pegi sekolah *walaupon bgon dari tidur pukul 9.30. hehe
nak taw aku wat ape? aku tolong akak aku masak! menu kitorang hari ni, udang sambal, sup ayam ngan sayur sawi + kubis. so aku pon ngan sukacita rela, nak masak sup ngan sayur. tapi kan....akak aku pon sesibuk sibuk nak masak sup. so, aku pon jadi second chef je la. tapi sayur tu aku masak sendiri!
nak taw camne rupe nye??

taddaaaa....

ahaaa. sup ayam iqa n ira!

sambal udang iqa!

sayur ira!

puas hati aku dapat tolong akak aku masak tuk family. ingatkan nak amik gambar time masak tapi kitorang terkejar kejar nak masak sebab takot mak balik x masak lagi. bersepah sepah dapur tu kitorang kerjekan! kalu mak mentua nampak...ishh kantoi.. act, menu sebenar nak masak tomyam campur ngan telur dadar, tapi kiub tomyam x de pulak.. aku ngan kakude bole bergaduh sebab masing2 malas nak pegi beli. last2 die gak yang kne p beli. tapi malang tak berbau takde rezeki nak masak tomyam sebab kiub tomyam da abisss.. haha. da pndai masak. bole la kahwin!*gatal giler! kalu aku kahwin, aku langkah empat bendul taw tak. haha. menggong giler* nape tetibe cite pasal kawin?? =.=

tapi kan... ade gak yang baaru umur 16 da kahwin. sumpa aku still ta caye. tiap kali aku bukak blog die mesti aku tengok profile die. msti aku tngok gmbar kawin die bnyk2 kali. sebab nye aku still tak leh caye! p akak aku kate"biasa la tu, kawin muda" tapi aku still tak leh caye!*ape korang kesah aku caye ke x kan??
kalu nak tengok kakak cantek yang da kawin nie klik sini emarahmah.

last but not least,, nie la second chef tu.. hehe :) * gedik aje.
*abaikan keselerakkan atas katil itu!*


cukup la aku berceloteh. aku nak pegi rase makanan yang aku masak tadi.*laparlapar~~~




2 comments:

pu3khaleeda said...

nak sikit!!

nur athirah said...

nak? nnti datang la umah aku. aku masak! :)