Wednesday, October 27, 2010

nickname

 salam!

hehe. hari nie nak manjamanja gedikgedik sikit citer pasal nickname. bukan nickledeon yang dekat channel astro 615 tu ye.


IRA 
oh, nama nie kaum kerabat, pakcik2, makcik2 sedare2 n family aku je yang panggil. singkatan for my name athIRAh. kire nama manja timbangan timbang tinggi  kat umah la. hehe. tapi ade gak orang yang rapat ngan aku panggil aku ira.

ohh, aku pakai kain batik nie hanye sbb aku nk ngade2 jadi perempuan melayu terakhir. haha.

IYA
haha. nama nie adek aku yang kasi. act, time adek aku kecik die pelat. ya la budak kecik. bole di maapkan la. die nak panggil aku ira tapi kepelatan die telah mmbuatkan name aku yang cun cantek tu bertukar. but sampai sekarang die still panggil aku IYA. smpai cousin2 aku yang kecik2 tu sume panggil aku iya. bantai je la labu....
ini la budak yang kejam bertanggungjawab bagi nama tu kat aku!


KAKCHIK
hehe. nie name manje jugak la. nie pakcik2, makcik2 n adek2 sedare aku yang panggil. akak aku pon kekadang panggil aku kakchik. sbb ape kakchik? sbb aku anak ke enam!

with my cousin..

MA CHIK
nama ni anak sedara aku yang panggil. nak tunggu anak buah? haha. akak aku naik pelamin pun belum.

nie la anak sedara aku. si comel alisya amanda. hehe adek die la yang lahir 20102010 tu..*bertambah sorang lagi makhluk manusia yang panggil aku ma chik!



TRAH 
nama nie member member aku je yang panggil. haha. ramai gak kat sekola tu yang nama trah, tapi pepandai la nk beza kan. kekadang ade gak diorang panggil aku TRAHIM. yang bermaksud thirah rahim. ter glamour abah aku!

call me trah !


TREX
act, nie name hostel aku. time aku study kat smkap dulu. coz ade dua tiga orang nama trah, so diorang panggil la aku trex. sbb? hehe sebab aku comel garang! hehe ye ke?abaikan! mula2 kat hostel je panggil name tu but bila smpai sekola sume panggil aku trex. smpai warden asmara asrama yang merangkap class teacher aku pon panggil aku trex. huhu. tetibe ter rindu giler kat students smkap! :(

huaaaaa.. veryvery rindu moments kat smkap!!

NENEK
ohhh,, aku agak mnyampah la ngan nama nie. nama nie diberi oleh jiran belakang umah abah aku, merangkap ayah kepada musuh ketat biasabiasa aku, merangkap suami kepada cikgu math sekola aku, merangkap kawan baik abah aku! complete! pak cik tu bagi nama nenek nie kat aku sbb,,,,,time kecik2 dulu mulut aku kepoh!* sekarang pon sama je :p jumpe je die asyik nak berceloteh! tapi sekarang da besar, da ade rase segan la....

gambar ini hanye hiasan semata mata! harap maklum!


ohh,, cukup la berceloteh.. karang ade pulak yang pening sebab bnyak sangat nickname aku! haha.

p/s: i love my self, i love my family, i love pluto d'crew, i love my friends, and the most important thing is i love my life!*tetibe!

2 comments:

Anonymous said...

ehem.. byknye nickname.. haha
aku still selesa panggil yang thirahim tuh..
ngeee~~

nur athirah said...

ahaa. oke. aku mmg tak akn kasi korang panggil aku name lain! :p