Friday, October 8, 2010

my sayangs ♥

eerr. tetibe teringat kat along, angah, alang, bangteh, kakde.. windu la kat diorang! aku x rindu adek aku sbb die ade kat depan aku skarang.hehe. rindu nak rebut2 remote, rindu nk tido guling2 sesame, rindu nk bising2, rindu nk bertekak, rindu nk shopping together, rindu nk gelak2.. rindu! cepat la balik siblings!

story today is my siblings! 


start with the oldest, of course!

along.

name: nur ain bt rahim
age: 26 years old
occupation: doctor
status: single!

along. ermm,, seorang akak yang teramat la rajin belajar. aku ta taw camne die leh belajar. along nie, sangat la cepat marah tapi tetap baik hati. die nie jugak keras kepala. ego die setinggi klcc wa cakap lu.. tapi aku suke,,, sbb die sangat la tidak kedekut, sangat suke melabur dalam tabung kebajikan aku ngan siblings.~itu yang paling aku suke :). die pon tak penah la nk berkira. bagi die, barang die barang kitorang gak..die nie dulu sannngat la takut kucing! x kesah la parsi ke, siam ke, die ttp takot! tp skarang,,, kucing tu da mcm ank die!hehe. ingat lagi time first family aku cadang nk bela cats, die org pertame yang bangkang! along...along. sygg ko!


angah. 

name: nur anis bt rahim
age: 25 years old
occupation: assistant engineer
status: masih mencari!


angah nie sangat la banyak adek angkat time die skola menengah dulu. aku taw sbb aku penah terrrbace diary lame die.( sory angah!). die nie mysterious! sbb ape nk taw.. sbb die suke percaya kat mahluk2 halus nie.. errr,, seram! raamai oarng kate, aku nie ade rupe angah. he. aku ta taw la betul ke x.. angah nie baik! *x la terlalu baik.hehe. die ikot prangai abah. tegas! ohh,, ikut situasi la.. die pon sayyyang kan adek2 nye! senang ckp die nie penyayang la! die nie pon berani! mmg keberanian die cam lelaki la. antara adek beradek yang paling berani selain bangteh, angah la. kalu dalam toilet ade mr. froggie die orang pertama yang kitorang carik, mintak tolong keluarkan katak tu. eeeee,, geli! hehe. die nie pon sesangat la sibuk nk kawin tpi calon x de! tiap kali die balik umah, kompem die akan suh mak carikkan calon. die kate die sesangat la jeles kat kawan2 die sbb sume da kawin n da beranak anak. sabar la angah. kalu jodoh sampai kawin la kau nnti! aku sentiase support ko*tetibe! syygg ko jugak!


alang.

name: nur ainaa bt rahim
age: 23 years old
occupation: bakal doctor. insya-Allah
status: belum berpunye!

ermm,, alang nie dulu penah study kat bandung, indonesia. die nie pown dalam adek bradek kire tertop la. means, she is the first one who gets 5 A's in UPSR, she is the first one who study oversea. tapi die x kedekut ilmu. she is also kakak yang paling lammbat nak marah. hehe. paling penyabar la! die sangat la suke tngok cerite korea, jepun, n hindustan. smpai yang x de subtitle pon die tngok. crazy right? haha.die nie pon kire bole la kalu nk suruh jadi penasihat fesyen, skincare yang tak bertauliah. hehe. (alang, aku da puji2 nie nnti belikan wedges crocs yang mcm ko tu ye!)hehe. syggg ko plus2*kalu ko belikan crocs tu. weee.. x de la. kalu ko x beli pon aku ttp syg ko. tpi plus je. x bole plus2. :p


bangteh

name: muhammad afiq b. rahim
age: 21 years old
occupation: study engineering at university petronas 
status: bujang trang tang tang!

ha nie la satu satu nye abg kesayangan aku. x de 2, x de3,4,5,6,7,8,9... hanye 1. and die nie la ank lelaki harapan family. of coz la. da die sorang anak bujang. err. aku x nk ko kawin! aku nk ko ttp bujang! hehe. ye la, nnti kalo bangteh kawin, da tak bole nk main gusti2 lagi. da x bole nk baling2 bantal. da x bole nk lawan sape sendawe paling kuat*game nie aku x terlibat coz aku x reti sendawe kuat. tp sbenarnyer bole je wat sume nie lepas ko kawin kan. saje je gedik2 x nk ko kawin. haha. die nie, tiap kali balik rumah msti jdik driver tak bergaji!. kalu aku nk kluar g mane2, aku suruh die drive. kalu mak mls nk bwk kete, die yg kne drive. die ni ponn terrsangat la suke makan coklat. tak kesah la pape pon, asalkan berasaskan coklat kompem die telan!*pssssttt... kalu aku nk bodek die, aku belikan coklat je.. hehe. senang kan? die nie peminat arsenal. kalu arsenal ade game, konpem die tengok. p die x mcm leleki lain, die x ske kuar mlm, berjoli.eehh, bukan x suke, tapi x PERNAH! even siang pon, kalu x de hal die akan duduk umah. aku mmg bangge dpt abg cam die. hehe. syyyggg ko bangteh! kau la satu satu nye ang aku tersayamggg!*of coz la, aku mne ade abg lain :p


kak ude.
*gamba kak ude sorang loading giler nk upload!

name: nur afiqah bt rahim
age: 18 years old
occupation: still study at matriks tangkak.
status: in a relationship*aku je yg taw

kakde nie akak paaaaliiing rapat la ngan aku. time die bru abis spm,, aku la peneman setie die. aku suke story2 ngan die. gosip2. kongsi perasaan ngan die. grrr.. rindu! die nie, tersannngt la gile camera. mne ade camera, ade die. mne ade die, ade camera! sungguh. kekadang 2, penoh memory card gamba die sorang je! ape penyakit tah.*nk wat pengakuan, now aku pon gile camera! :p. sukkee tido! tu mmg hobi die. die nie manje! hehe. knape? sbb x penah berjauhan ngan family. hehe. dulu time first2 masok matriks, she cried! haha. kitorang adeq beradek gelak sakan la..die nie blur siket sometimes. walaupon kakak prangai tetap budak2.. hehe. rindu kau kakde. balik cepat! love you!

ina @ deqna @ adik


name: nur adlina bt rahim
age: 10 years old
occupation: standard 4, skur
status: tidak berpunye!

ina nie,, sanggat la degil! keras kepale! x nk except nasihat org! mengade2! amik ko. errggg,, that's her! aku sangat la sakit hati kalu die wat prangai cam yang tertulis nie. tp kekadang die nie, bole la nk ckp baik. sometimes oke! tapi aku suke time die nk jdi gambagrapher aku yang tak bergaji!hehe,, aku sukkeee! die nie,, soo matured! kekadang ade orang pikir aku nie adek die, n dier akaq aku! haha. aku suke..*terasa mude!*wink2~ die nie jdi peneman aku kat umah. kitorang always gadoo. ulang ALWAYS! haha. of coz la, kn kitorang due je yang tinggal kat umah. jerit2 ngan ina, panjat pokok mangga, nyanyi lagu kuat2. haha. tapi kalu time die wat perangai, rase nk cekik je die!haha. tpi aku tetap syyyg ko la!


kami siblings!

love you alls sayang!

oke. cukup la trah berceloteh.

~adios amigos~

No comments: